build a site for free

Η ΜΑΡΙΑ ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ έχει

 Ακαδημαϊκή μόρφωση

* ​Απόφοιτη του τμήματος ψυχολογίας του Birkbeck College, University of London, της Μεγάλης Βρετανίας.

* Κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην κλινική ψυχολογία υγείας MSc in Clinical Health Psychology, University of Leiden, The Netherlands.

* Κάτοχος του Μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του τμήματος Ιατρικής.

* Κάτοχος του post-graduate Diploma στην παιγνιοθεραπεία από το πανεπιστήμιο του Canterbury University, UK

* Αναγνώριση των τίτλων σπουδών της (25/1-144/2009) καθώς και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (Aρ. Πρωτ Γ2/24/272).

* Εκπαιδευόμενη στο Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ποινικό Δίκαιο και εξαρτήσεις του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του τμήματος Νομικής.

* Εκπαίδευση στο γνωστικό - συμπεριφορικό μοντέλο ψυχοθεραπείας (CBT), στην εικαστική ψυχοθεραπεία και τη δραματοθεραπεία, τη μέθοδο EMDR και σε διαγνωστικές διαδικασίες για παιδιά/εφήβους/ενήλικες.

* Εκπαίδευση στη διαχείριση του άγχους (Stress Management Institute, UK)

* Εκπαίδευση στο πρόγραμμα Τραυματοθεραπείας (Μέθοδος EMDR) του ΣΕΨ. Seven Step Program for Treating traumatized people. Institute for coping with Trauma.

* Εκπαίδευση στο πρόγραμμα Ενάντια στη Βία - Act against violence του ΣΕΨ με τον αμερικάνικο σύλλογο Ψυχολόγων ΑΡΑ.

* Ολοκλήρωση του προγράμματος ‘Συμβουλευτική στο τομέα της τοξικοεξάρτησης: Γνώσεις, δεξιότητες και στάση στην επαγγελματική πρακτική’. Του κέντρου θεραπείας εξαρτημένων ατόμων (ΚΕΘΕΑ) σε συνεργασία με το τμήμα Ψυχιατρικής, University of California, San Diego.

* Ολοκλήρωση μετεκπαιδευτικού προγράμματος: Αξιολόγηση και αντιμετώπιση νήπιων, παιδιών και εφήβων με ΔΕΠΥ. Παιδοψυχιατρική κλινική, Νοσοκομείο Παίδων: Αγία Σοφία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

* Ολοκλήρωση του προγράμματος ειδικής αγωγής - Μαθησιακές δυσκολίες: Εξειδίκευση σε σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία και τον σχεδιασμό παρεμβάσεων, του κέντρου επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

* Ολοκλήρωση του προγράμματος ειδικής αγωγής - Νευροψυχολογία και ειδική αγωγή με έμφαση στις ειδικές αξιολογήσεις, θεραπείες και παρεμβάσεις του κέντρου επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

* Κάτοχος πτυχίου Μαθηματικών από το πανεπιστήμιο της Γερμανίας (Eberhard Karls Universität Tübingen, Γερμανία) και του πτυχίου Θεολογίας από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.


Εργασιακή εμπειρία

​-  Έχει εργαστεί σε μεγάλους οργανισμούς στο εξωτερικό (Χάγη, Λονδίνο, Μόναχο)

-  Έχει συνεργαστεί με συλλόγους, το κρατικό μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Μονή Λαζαριστών και σε σχολεία, νηπιαγωγεία σε προγράμματα συναισθηματικής ανάπτυξης, κοινωνικών δεξιοτήτων, πρόληψης σεξουαλικής κακοποίησης και προαγωγής της υγείας.

-  Έχει συνεργασθεί με ΜΚΟ όπως με τους γιατρούς του κόσμου και την Terres des Hommes και το Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης

-  Διενεργεί δικαστικές πραγματογνωμοσύνες και παρέχει υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου

-  Είναι εισηγήτρια σεμιναρίων.


Επαγγελματικό μέλος

-  Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (αρ. μητρώου: 1886)

-  Ευρωπαϊκό Μητρώο Ψυχολόγων (EuroPsy— EFPA Clinical/Health Education)

-  Εταιρία Φροντίδας Υγείας και Εκπαίδευσης - ΕΦΥΚΕ


Προγράμματα

Ορφανίδου, Μ. 2011. «Τα χρώματα της πυραμίδας. Ένα εργαστήριο για τη διατροφή.»Σύλλογος Φίλων-Εθελοντών Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων. Θεσσαλονίκη.

Ορφανίδου, Μ. 2011. «Είμαι διαφορετικός – είμαι μοναδικός. Ένα εργαστήριο για τα διαφορετικότητα και τα κοινωνικά στερεότυπα.» Σύλλογος Φίλων-Εθελοντών Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων. Θεσσαλονίκη.

Ορφανίδου, Μ. 2012, 2013, 2014. «Μαζί με το γονιό μου παίζουμε.» Σύλλογος Φίλων-Εθελοντών Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων. Θεσσαλονίκη.

Ορφανίδου, Μ. 2012, 2013, 2014. «Χειρίζομαι τα δυνατά συναισθήματα μου. Φόβος, Λύπη, Θυμός.» Σύλλογος Φίλων-Εθελοντών Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων. Θεσσαλονίκη.

Ορφανίδου, Μ. 2012, 2013, 2014. «Ζωγραφίζω τα συναισθήματα μου.» Σύλλογος Φίλων-Εθελοντών Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων. Θεσσαλονίκη.

Ορφανίδου, Μ. 2014. «Χρωματίζω τα συναισθήματα μου. Τρεις κύκλοι.» Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Θεσσαλονίκη.

Ορφανίδου, Μ. 2015. «Ένα ταξίδι της φαντασίας – ένα εργαστήριο για το γονέα και το παιδί». Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Θεσσαλονίκη.

Ορφανίδου, Μ. 2016. «Παιγνιοθεραπεία ¨βασικές αρχές, τεχνικές και εφαρμογές – Filial Play therapy για τους εκπαιδευτικούς ». ΚΕΣΥΠ Λευκού Πύργου, Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας, Υπουργείο Παιδείας, έρευνας και θρησκευμάτων, Θεσσαλονίκη.

Δημοσιεύσεις

Orfanidou, M. 1996. Griechish für Anfänger. Klett Verlag. Berlin.

Παρουσιάσεις σε συνέδρια

Ορφανίδου, Μ. 2014. «Χρωματίζω τα συναισθήματα μου. Ένα πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής». Διημερίδα πανελλήνιας ένωσης ειδικών παιδαγωγών. «Καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα στην ειδική αγωγή». Θεσσαλονίκη, 10-11 Μαΐου 2014.

Ορφανίδου, Μ. 2014. «Παιχνίδι και ψυχοσυναισθηματική προσέγγιση στο παιδί». 6o Ετήσιο Πανελλήνιο Παιδιατρικό Συνέδριο Εταιρίας Φροντίδας Υγείας και Εκπαίδευσης. «Η Υγεία του Παιδιού και του Εφήβου». Βόλος, 12-15 Δεκεμβρίου 2014

Ορφανίδου, Μ. 2015. «Μελέτη περίπτωσης στην συμβουλευτική γονέων : μια βιωματική προσέγγιση της σχέσης γονέων και παιδιών σε ομάδες γονέων με τα παιδιά τους» 5o Πανελλήνιο συνέδριο επιστημών εκπαίδευσης. «Λειτουργίες Νόησης και Λόγου στη συμπεριφορά, στην εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή» Αθήνα, 19-21 Ιουνίου 2015.

Ορφανίδου, Μ. 2015. «ΔΕΠΥ και Μαθηματικά». 1o Διεπιστημονικό Συνέδριο για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής –Υπερκινητικότητας. «Από το Παιδί στον Ενήλικα». Αθήνα, 9 – 11 Οκτωβρίου 2015.

Ορφανίδου, Μ. 2015. «Η εφαρμογή της Παιγνιοθεραπείας σε σχολικό περιβάλλον». 1o Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας. «Η σχολική ψυχολογία σήμερα: από τη θεωρία και την έρευνα στην εφαρμογή». Αθήνα, 19 – 22 Νοεμβρίου 2015.

Ορφανίδου, Μ. 2015. «Η κατανόηση της έννοιας του θανάτου και η ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη του παιδιού / εφήβου». 7o Ετήσιο Παιδιατρικό Πανελλήνιο Συνέδριο Εταιρίας Φροντίδας Υγείας και Εκπαίδευσης. «Η Υγεία του Παιδιού και του Εφήβου». Βόλος, 20 – 23 Νοεμβρίου 2015.

Ορφανίδου, Μ. 2016. Οι επιτελικές λειτουργίες και τα Μαθηματικά. Η περίπτωση της ΔΕΠ/Υ. 8η Διεθνής Μαθηματική εβδομάδα αφιερωμένη στα Μαθηματικά του 2016. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Μαθηματικές συναντήσεις ψάχνοντας για το άπειρο … . Θεσσαλονίκη, 30 Μαρτίου – 3 Απριλίου 2016.

Ορφανίδου, Μ. 2019. Πρόγραμμα Πρόληψης κατά της σεξουαλικής κακοποίησης στο Νηπιαγωγείο. 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο για την Παιδική Ευημερία: <<Η παιδική Ευημερία και προοπτικές Βελτίωσης της>>. Πάντειο Πανεπιστήμο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Αθήνα, 5-6 Ιουλίου 2019. 

Ορφανίδου, Μ. 2019. «Τα προβολικά τεστ στην ψυχοσυναισθηματική αξιολόγηση του παιδιού και του εφήβου.». 10ο Ετήσιο Πανελλήνιο Παιδιατρικό Συνέδριο της ΕΦΥΚΕ (Εταιρίας Φροντίδας Υγείας και Εκπαίδευσης). «Η Υγεία του Παιδιού και του Εφήβου». Βόλος, 22 – 24 Νοεμβρίου 2019.